woensdag 6 maart 2013

15 februari 2013: Voorjaarsvakantie

Deze dag was mijn laatste werkdag voordat ik een week voorjaarsvakantie zou hebben. Gelukkig kon ik iets eerder weg zodat ik nog wat tijd had voor een aantal geocaches in de Flevopolder. In de winter was een serie Ridders in de Polder uitgekomen en een aantal hiervan heb ik op kunnen lossen in de lange winteravonden. Deze middag had ik tijd om de geocaches te zoeken en te loggen. Ik besloot er ook nog een paar oppikkers bij te doen. 

De eerste op mijn to do list was Ridder in de polder 1 (GC44CYP). Het oplossen van de puzzel had me aardig wat denk- en zoekwerk gekost, maar uiteindelijk had ik groen licht gekregen. Toen ik op het aangegeven coördinaat kwam was ik een beetje teleurgesteld. Zo'n mooie puzzel en dan sta je uiteindelijk langs een landweg in een platte polder waar in de verste verte niets is te bekennen dat met ridders in de polder te maken zou kunnen hebben. Toch maar gezocht en op de aangegeven locatie als een echte polderwerker met mijn handen in de klei gestaan. Uiteindelijk liet de oude zeebodem met een plop de cachecontainer los waarna ik mijn naam bij kon schrijven op de rol. Snel maar verder naar de tweede cache met de veelbelovende naam "Het Paradijs" (GC3P22Q). Via wat omwegen door werkzaamheden bereikte ik de cachelocatie. Helaas kon ik, op een boom na weinig paradijselijks ontdekken. De cache liet zich dankzij de hint snel vinden.

Na het Aardse paradijs ben ik op weg gegaan naar de tweede opgeloste Ridderpuzzel. Onderweg daarheen kwam ik langs een paar snelle oppikkers. De eerste hiervan was "Calling out for Bumblebee" (GC44D03). Deze was snel te vinden op de aangegeven plek en vanaf hier kon ik de volgende cache zien liggen, echter deze was alleen via een omweg met de auto bereikbaar omdat er een kanaal tussen lag. Dus weer snel in de auto gesprongen voor het vervolg. Vanwege de meest logische route toch maar eerst de "Ridder in de Polder 2: Kastelen" (GC4510T) opgezocht. De cachelocatie was onbereikbaar met de auto dus deze ergens geparkeerd en het laatste stuk gelopen. Opnieuw was er een groot verschil tussen de aantrekkelijkheid van de puzzel en de cachelocatie. Deze bevond zich in het talud van een drukke weg. In het talud zag ik iets waarvan ik vrijwel zeker dacht dat dit de cache zou zijn, maar het bleek onderdeel te zijn van de tunnel. De cache was iets verderop verstopt en liet zich vrij makkelijk blootleggen. Wel was het beklimmen en afdalen van het talud een hele onderneming door de gladheid. Vervolgens weer teruggelopen naar de auto en doorgereden naar de laatste cache voor vandaag. Dit was "Pick & Go Bumblebee" (GC3MEMM). Deze was ook snel te vinden dankzij de hint. 

Dit cacherondje viel mij een beetje tegen. De puzzels waren goed en uitdagend, maar de cachelocaties zelf hadden niets met het thema te maken. Ook het vinden van de cache had weinig uitdagends. Ook de andere drie caches hadden voor mij geen X-factor waarvan ik zeg dat ik ze gevonden moet hebben. Maar een andere cacher kan daar natuurlijk een andere mening over hebben. 

Waardering Ridder in de polder 1:
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Moelijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 4
Originaliteit: 7

Waardering Paradijs:
Moelijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering Calling out for Bumblebee:

Moelijkheidsgraad: 5
Cachelocatie: 5
Originaliteit: 5


Geen opmerkingen:

Een reactie posten