vrijdag 15 maart 2013

15 maart 2013: Castellum Fectio

De mijlpaal
Op deze druilerige en koude dag is me duidelijk geworden waarom de Romeinen niet veel zin hadden om hun rijk boven de Rijn uit te breiden. Eigenlijk geen weer om buiten te zijn. Toch vandaag uit het werk er nog maar even op uit geweest bij Bunnik. Het startpunt van de multi ligt langs de route van werk naar huis en deze geocache schreeuwde er gewoon om om gezocht te worden. Ik heb altijd al veel interesse gehad in de Romeinse tijd en daarom wilde ik graag deze cache loggen. De auto op de parkeerplaats gezet en verder gelopen naar het eerste waypoint. Er bleef een vieze regen vallen en het was erg koud. Toch maar doorgezet met deze wandeling en toen ik bij het eerste waypoint aankwam was het eerste getal snel te vinden. Hiervandaan was het tweede waypoint ook goed te zien en ook het benodigde cijfer was snel gevonden. Door bouwwerkzaamheden was het derde punt niet te vinden had ik in voorgaande logjes gelezen, dus dat cijfer had ik gegokt. De cachelocatie kon er nooit ver uit de buurt zijn. Verder gelopen naar de coördinaten die mijn GPS aangaf en daar even gezocht. De box was redelijk snel gevonden. Wel was de tocht door de aanhoudende regen en natte sneeuw erg blubberig, zeker in de buurt van de eindlocatie. 
De Romeinse wachttoren, geen Romeinen gezien
Dit was een geocache zoals die hoort te zijn. Een leuke en interessante route waarbij je iets leert over de omgeving en waarbij je bezienswaardigheden te zien krijgt. Daarnaast een route over (nu) uitdagend terrein en op het eind een goed gevulde ammobox die goed is verstopt in de natuur. Alleen jammer van het langsrazende verkeer op de A12. Ik wil Limescaching bedanken voor het uitzetten van de route en de cache.

Waardering Castellum Fectio:
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8
Route: 8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten