woensdag 6 maart 2013

8 februari 2013: De IJssellinie deel 1

De waterstand was erg hoog
LAACC Bunker

Kazemat bij Welsum

Na bijna een maand door drukte niet aan geocachen toegekomen heb ik deze vrije vrijdag gebruikt om een begin te maken met de IJssellinie serie ten noorden van Deventer. Ik ben al heel lang geinteresseerd in militaire geschiedenis en daarbij horen ook deze overblijfselen van de Koude Oorlog. Omdat deze serie aan beide zijden van de IJssel ligt heb ik vandaag de twee caches op de westoever gedaan. Dit waren nr. 12 en nr. 13 van de serie (GC3RF2R LAACC bunker en GC3RF2V Kazemat bij Welsum). Deze caches liggen een paar honderd meter bij elkaar vandaan. Ergens halverwege parkeerde ik de auto en kon ze in een wandeling doen. Helaas werd de lucht steeds donkerder en juist toen ik uit wilde stappen barstte een flinke sneeuwjacht los. Het duurde ongeveer 20 minuten voor deze ophield. Daarna snel uitgestapt voor IJssellinie nr. 12. Dankzij de hint liet deze zich snel vinden. Vervolgens weer terug gelopen om nr. 13 te zoeken. Deze bleek iets weerbarstiger te zijn. Een paar keer om het beton heengelopen en uiteindelijk na iets door de knieĆ«n te zijn gegaan zag ik iets wat duidelijk op een cachecontainer leek. Dit bleek het ook te zijn en na ook deze gelogd te hebben ben ik weer naar huis gereden. Deze beide caches waren een leuk begin van deze serie en ik kom zeker terug in de loop van het jaar om de caches op de andere IJsseloever te doen.

Waardering IJssellinie 12:
Moelijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering IJssellinie 13:
Moeilijkheidsgraad: 8
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten