vrijdag 5 april 2013

5 april 2013: Mysteries in Bunnik

Vandaag was het weer geocache vrijdag. Op weg van werk naar huis een paar geocaches langs de route pakken. Deze keer was de keuze gevallen op een paar mysteries in Bunnik. De puzzels waren thuis al eerder opgelost en vandaag bij Bunnik de A12 afgereden om de caches te zoeken.
Jaagpad langs de Kromme Rijn
De Kromme Rijn

Als eerste had ik Feestdagenrondje 3/3 Sinterklaas op de planning staan. De auto heb ik netjes op het plein geparkeerd en het laatste stukje langs de Kromme Rijn gelopen. Op het nulpunt was het even zoeken tot mijn oog op een voorwerp viel wat niet in de natuur thuishoorde. Ik had de cache gevonden, alleen niet op de aangegeven plek. Toen ik de doos pakte was deze kleddernat en ook in de doos stond water. Het logboekje was niet meer te gebruiken door het vocht. Ik hoop dat de CO snel een nieuw logboekje plaatst. De cachelocatie is een mooi punt langs de Kromme Rijn. Het was wel druk met hondenuitlaters, maar na even wachten was deze te loggen. De puzzel gaf met behulp van Google weinig problemen. Vanaf Feestdagenrondje 3/3 was het een kleine wandeling naar nummer 2/3 Kerst. Deze was snel gevonden. De verstopmethode was erg traditioneel, maar wel op een mooie locatie.
Bruggetje over de Kromme Rijn bij Bunnik

Nadat beide feestdagen waren gelogd op het plein gezocht naar de Utrechtse Vlaggenparade. De juiste gemeentes waren thuis opgezocht en dus was het coördinaat ook snel gevonden. Dit was een leuke puzzel. Op het plein was het druk. Er stonden verschillende mensen te praten en omdat ik niet te veel in het zicht wilde lopen even gewacht totdat het wat rustiger was. Vervolgens was de waterval snel gevonden. De cachebehuizing was erg toepasselijk voor een waterval, al moest ik wat moeite doen om alles er uit te krijgen. In elk geval weer een banner op m'n profiel er bij.
Banner Utrechtse Vlaggenparade

Na deze drie caches vlak bij elkaar weer in de auto gesprongen om de eerste van het Feestdagenrondje te zoeken, dit was Pasen. Deze was een voortuincache en ik ben er nog niet veel tegengekomen die me aanspraken. Nadat de auto was geparkeerd en ik de straat was ingelopen zag ik al snel waar ik moest zijn. Deze voortuincache deed alle voorgaande verbleken. Hier was echt een cache owner die er werk van heeft gemaakt. Het logo was nadrukkelijk aanwezig en de cache werd goed bewaakt door een aantal tuinkabouters. Ontzettend leuk gemaakt en mijn complimenten hiervoor. Na het loggen gelijk even aangebeld om te zeggen hoe ik nr. 3 van het Feestdagenrondje had aangetroffen.

Beide cache leggers bedankt voor de leuke puzzelopdrachten en de getoonde locaties in Bunnik.
De bewakers van de voortuincache Feestdagenrondje 1/3 Pasen

Waardering Feestdagenrondje 1/3 Pasen:
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Moelijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 9

Waardering Feestdagenrondje 2/3 Kerst:
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Moelijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Feestdagenrondje 3/3 Sinterklaas:
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Moelijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Utrechtse Vlaggenparade:
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Moelijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8














Geen opmerkingen:

Een reactie posten