zaterdag 11 mei 2013

11 mei 2013: Grebbeliniedag 2

Vandaag had ik eigenlijk het plan om vliegtuigen te spotten en te fotograferen op Antwerpen-Deurne bij de Stampe Fly-In, maar door de slechte weersverwachting had ik dat toch maar gecancelled. In plaats daarvan wat klusjes in en om het huis gedaan en 's middags nog wat geocaches. Omdat er vandaag in het kader van de Grebbeliniemaand activiteiten waren bij Hoeve "De Beek" besloot ik om de multi-cache "Lekker Simpel" te doen die er langs kwam.
Schietgat
Na de auto bij het beginpunt geparkeerd te hebben begon een mooie wandeling langs het Valleikanaal. De eerste punten konden snel gevonden en de vragen beantwoord worden. Bij Hoeve "De Beek" was net een rondleiding door de gerestaureerde loopgraaf aan de gang en een demonstratie van de re-enactmentgroep Nederland Paraat. Daar heb ik even staan kijken en geluisterd naar het verhaal van de slag die hier in de meidagen van 1940 is gevochten. Een indrukwekkend verhaal. Na afloop van de demonstratie nog even over het terrein gelopen en de tentoonstelling bezocht en vervolgens weer verder met de route. Deze ging nu terug over de oude spoorbaan van de lijn Amersfoort-Kesteren. 
Ons leger staat paraat
Dit was een mooi wandelpad en onderweg lag nog een geocache, heel toepasselijk "De oude spoorbaan". Ook deze was snel gevonden, was wel een originele manier van verstoppen. Door de hoge waterstand had ik het hulpmiddel niet echt nodig en kon ik de cache zo pakken. Vervolgens gelogd en weer goed dichtgedraaid voor de volgende cacher. Inmiddels had ik aardig wat cijfers en al lopend kon ik aan de oplossing werken. Na het laatste waypoint bij de theeschenkerij kon ik rustig op een bankje het eindcoördinaat uitrekenen. Omdat de schenkerij vandaag gesloten was kon ik in alle rust rekenen en uiteindelijk had ik een mooi coördinaat en was de cache snel gevonden en gelogd. Na de ammobox weer teruggestopt te hebben ging de wandeling weer verder over de klompenpaden richting de auto. Dit was een hele mooi wandeling met een mooie cache op het eind. 
Gerestaureerde loopgraaf bij Hoeve "De  Beek"
Na "Lekker Simpel" en "De oude spoorbaan" had ik nog de multi "De onderduiker" op het programma staan. De bedoelde paddenstoel was snel gevonden en na wat rekenwerk kon ik naar het eindcoördinaat lopen. Deze kruiste de route die ik al eerder had gelopen. Na een leuke wandeling kon de geocache dankzij de hint en spoilerfoto snel worden gevonden en gelogd.
Oude spoorbaan
Vervolgens kon ik de auto weer opzoeken, net op tijd zat ik in de auto, want er brak een flinke regenbui uit. Een aantal kinderen die een outdooractiviteit op het Valleikanaal hadden werden doornat, maar dat vonden ze niet erg. Ik zat lekker droog binnen. 


Waardering Lekker Simpel (GC3EW5A):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8
Route: 9


Waardering Oude Spoorbaan (GC35DF5):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8


Waardering De Onderduiker (GC35DF5):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7
Route: 7







Geen opmerkingen:

Een reactie posten