zaterdag 18 mei 2013

17 mei 2013: Houtens Bos

Deze vrijdag heb ik een rondje door het Houtens Bos gemaakt om de daar gelegde geocaches te doen. Ik was hier al eerder in de buurt voor de multi-cache Castellum Fectio (zie http://www.bert4169.blogspot.nl/2013/03/15-maart-2013-castellum-fectio.html) maar toen had ik te weinig tijd en het weer was te slecht om verder te gaan. Op deze vrijdag dus maar weer terug. Na de auto geparkeerd te hebben was nr 1 vrij snel gevonden  dankzij de hint. Uit eerdere logjes begreep ik dat de logrol helemaal vol zou zijn en dat klopte ook. Ik had nog net genoeg ruimte om heel klein mijn naam kwijt te kunnen, maar het lukte. Vervolgens weer geprobeerd het papiertje in de nano te stoppen en ook dat lukte. Nu verder met de zoektocht naar de andere geocaches uit de serie. 
Na een klein stukje lopen over het fietspad stuurde de GPS mij het bos in over een onverhard pad. Vlak bij me vloog plotseling een reiger op. Mooi om zo na je werk even een lekkere wandeling in de natuur te kunnen maken om je hoofd leeg te krijgen. Snel kwam ik aan op de plek van de tweede geocache van deze dag. Ook die was snel gevonden en dit was ook een nano. Weer even friemelen om hem te pakken te krijgen en klein proberen te schrijven, maar ook dat lukte en ik kreeg hem zelfs weer makkelijk terug op zijn plekje. Nu weer terug naar het fietspad voor Houtens Bos nr. 3. Deze was bij de brug en er waren veel mogelijke plekken voor een magnetische nano. Ook werd het drukker met fietsforensen, dus het zoeken werd regelmatig onderbroken. Uiteindelijk na een minuut of 10 had ik de nano in mijn handen en begon het gepruts weer.
Inmiddels begonnen de eerste druppels te vallen, dus ben ik snel naar nr.4 gelopen. Ook deze nano liet zich makkelijk vinden en ik kreeg zelfs al handigheid in het prutsen met de onmogelijk kleine papiertjes. Nu begon het heel hard te regenen, dus ik ging snel terug naar de auto voor de laatste van dit rondje in de bebouwde kom van Houten. Na een kleine 10 minuten stond ik op de parkeerplaats bij het rijtje huizen. In eerste instantie ging ik zoeken aan de verkeerde kant van de woningen, maar daar was dus niets te vinden. Na een blik op mijn GPS bleek dat ik aan de andere kant moest zijn. Dus om het huizenblok heengelopen en daar kon de cache snel te voorschijn worden getoverd. Deze keer geen vooruincache, maar een achtertuincache. 
De cachelegger heeft een  mooi rondje in elkaar gezet door een leuk recreatiegebied. Helaas was het weer te slecht, maar met een lekkere zon er bij is het hier goed wandelen.


Waardering Houtens Bos 1/6 (GC1QNZK):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6


Waardering Houtens Bos 2/6 (GC1NZX):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Houtens Bos 3/6 (GC1QP02):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Houtens Bos 4/6 (GC1QP06):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Houtens Bos 6/6 (GC1QJK2):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten