maandag 20 mei 2013

20 mei 2013: Doesburgerbuurt

Vanavond had ik nog even zin om wat geocacces ter doen, dus maar even geprobeerd de nieuwe caches bij Ede in de Doesburgerbuurt te doen. Eerst naar de parkeerplaats aan de A30, de Poel voor de daar recent geplaatste geocache. Het was rustig op de parkeerplaats, dus deze snel kunnen spotten en loggen zonder pottekijkers. Nu snel doorgereden naar nr. 2. Dit was de Lunterse Eerste Carpoolcache. Bij de afslag Lunteren de auto geparkeerd en een stukje gelopen naar het viaduct. Er was een duidelijk cachepaadje te zien, dus echt moeilijk was het niet om te zoeken. De kleine klim was ook snel gemaakt en nu zag ik een mooie grote doos. Deze was erg mooi in elkaar gezet en was duidelijk van betere kwaliteit dan de doorsnee carpoolcache. Hier is aandacht aan besteed om er wat moois van te maken. Na deze kon de auto weer opgezocht worden voor de serie Doesburgervijf tussen Lunteren en Ede. De eerste voor mij was nr. 4 uit de serie. Dank zij de hint kon deze snel gevonden worden. Het was een reeds veel geziene verstopplek en ik ging nu verder naar nr. 3 uit de serie. Dit was m'n eerste letterbox en deze zou iets over een bruggetje moeten liggen. Nu waren er veel bruggetjes, dus met wat zoeken en proberen had ik deze nog redelijk snel gevonden. Hij was leuk in elkaar gezet. Nu ging ik naar de multi uit de serie, deze lag iets verderop. De vragen snel opgelost en toen zoeken naar de cache. Ik heb veel plekken geprobeerd en er was ook een redelijk duidelijk cachepad te zien, maar ik kon echt niets vinden dat ook maar een beetje op een cache leek. Dit was dus na een flinke tijd zoeken een not found. Het werd al weer tijd om naar huis te gaan. Deze komt later wel. De weg naar huis ging via nr. 1 uit de serie. Deze was gelukkig wel snel gespot en was knap verstopt bij zijn soortgenoten.
Van deze serie van vijf heb ik er dus 1 nog niet gevonden en daarmee de bonus ook nog niet. Een goede reden om binnenkort nog een keer hier terug te komen. De gevonden caches waren leuk in elkaar gezet en ook vrij snel te vinden. De codes voor de bonus zijn genoteerd en blijven wachten voor de volgende keer.


Waardering A30 - De Poel (GC4BZBD):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 5


Waardering LECC: Lunterse Eerste Carpoolcache (GC4BYGE):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 8


Waardering Doesburgervijf #4 (GC4B88R):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7


Waardering Doesburgervijf #3 (GC4B890):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7


Waardering Doesburgervijf #1 (GC4B88W):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7







Geen opmerkingen:

Een reactie posten