vrijdag 31 mei 2013

31 mei 2013: Van Hilversum tot Wijk bij Duurstede

Vandaag uit het werk weer een paar geocaches gedaan. Deze keer in Hilversum-Noord, Langbroek en Wijk bij Duurstede. De eerste was Mozart 250 jaar. Een kleine multi-cache in een mooie villawijk in Hilversum. Thuis moest het nummer van een muziekstuk worden opgezocht en op locatie moest hiermee in combinatie met het nummer van een lantaarnpaal een eindcoördinaat worden berekend. Na even zoeken naar de goede lantaarnpaal kon ik gaan rekenen. Al snel had ik een coördinaat uitgerekend en kon er gewandeld worden. Na even zoeken naar het goede pad kwam ik al snel op de goede plek uit. De geocache was daarna snel gevonden en ik kon hem loggen. Dit was een goed begin. Een leuke wandeling door een mooi natuurgebied. 
Natuur in Hilversum
Hierna begon een kleine autorit door de villawijken voor de multicache Hillywood - Rich & Famous. Hierbij waren namen van villa's gegeven waarvan op locatie het huisnummer moest worden gezocht. Aan de hand hiervan kan het eindcoördinaat van de cache berekend worden. Er stonden hier heel wat mooie optrekjes en de huisnummers waren goed te vinden. De een wat sneller dan de ander, maar uiteindelijk kon ik gaan puzzelen. Daarna naar de goede locatie gereden en na even zoeken zag ik de plek waar de cahce verstopt moest zijn. De cachebehuizing was gekraakt door een paar slijmerige figuren, maar ik kon goed mijn naam in het boekje bijschrijven.
De Lek
Na deze twee caches in Hilversum werd de aandacht verplaatst naar Langbroek. Hier lag de cache "Diabetes" en met iemand in het gezin met deze ziekte is dit natuurlijk een min of meer verplicht puntje. Thuis waren de vragen al beantwoord en ik kon dus gelijk doorrijden naar de locatie. De omgeving van Langbroek is erg mooi en rustig, er waren ook veel fietsers op pad met dit mooie weer. Toch kon ik de cache ongezien te pakken krijgen en mijn naam op het rolletje bijschrijven.
Wijk bij Duurstede
Tenslotte nog een cache in Wijk bij Duurstede, genaamd Zicht op de Lek. Na de auto geparkeerd te hebben bij de haven heb ik een stukje gewandeld naar het berekende coordinaat en daar liet de cache zich snel vinden op een bekende verstopplek. Je hebt vanaf dit punt inderdaad een mooi uitzicht op de Lek en Wijk bij Duurstede. Na hiervan genoten te hebben ging ik weer terug naar de auto en kon de thuisreis aanvaard worden.
Alle cacheleggers weer bedankt voor het laten tonen van deze mooie plekken.

Waardering Mozart 250 jaar (GCRMYC):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7
Route: 8

Waardering Hillywood - Rich & Famous (GC1C0CR):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8
Route: 7

Waardering Diabetes (GC4AVT2):
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Moelijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Zicht op de Lek (GC2Z9C8):
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Moelijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten