donderdag 13 juni 2013

13 juni 2013 Duits Lijntje Uden - Volkel - Zeeland

Ik was ingeloot voor de spottersdag voorafgaand aan de Luchtmachtdagen 2013 op de vliegbasis Volkel. Deze stonden in het teken van het 100 jarig jubileum van de Luchtmacht. Rondom deze dag wilde ik een aantal geocaches doen uit de serie Duits Lijntje. Daarnaast had ik thuis ook de puzzel opgelost van de cache F-16 Demoteam 2012-2013, deze leek me voor vandaag ook wel toepasselijk.
Restant van de spoorbrug
Als opwarmertje voor vandaag in alle vroegte de parkeerplaats van de A12 bij Ede opgereden voor de Letterbox cache "Tussenstop". Deze werd snel gevonden, zoals hoort bij een cache op een dergelijke locatie. Snel weer de A12 op om de reis naar Volkel te vervolgen. 
Nieuwe natuur
Bij de afrit Volkel van de A50 lag al snel de eerst cache van het Duits Lijntje van vandaag op me te wachten. De auto geparkeerd en even balancerend over het water naar de locatie van Duits Lijntje - Uden - Beekdal. Na een mooie wandeling over de spoordijk kwam ik bij de opgegeven coordinaten. Dit was een bruggetje over het water. De rails lagen hier nog en na even zoeken kon ik mijn naam op de cacherol bijschrijven. Nog even gekeken naar de nieuwe natuur die zich hier ontwikkeld. Ik ben benieuwd hoe het er hier over een paar jaar uit ziet. Vervolgens weer teruggelopen naar de auto voor de volgende in de serie; De Kleuter. Ook deze kon snel tevoorschijn worden getoverd dankzij de hint. Na het loggen was het tijd om me te melden voor de spottersdag, dus op naar de basis. Over dit evenement meer hier: http://www.bert4169.blogspot.nl/2013/06/13-juni-2013-spottersdag.html.
AH-64 Apache demo op de spottersdag
Na afloop van de spottersdag nog even verdergegaan met geocachen. Dat is het voordeel van de lange avonden van juni. De eerste die er nu aan moest geloven was "De Goorkens". Na een korte wandeling kwam ik op de plek waar hij zou moeten liggen, maar mijn GPS kreeg kuren en stuurde me naar de overkant van een sloot. Mijn gevoel zei me dat dit niet kon kloppen en dat bleek juist te zijn. Nadat de GPS tot rust was gekomen stond ik snel op de goede plek en was de cache snel gevonden.
Mariniersperron
Nu verder naar het Mariniersperron. Hier arriveerden de mariniers voor hun training op Volkel van 1946 t/m 1949. Ook hier was het even zoeken, maar uiteindelijk had ik de cacherol in handen en kon ik mijn  naam bijschrijven. De volgende op het lijntje was De Houtvennen. Dankzij de hint was deze na een korte wandeling snel gevonden, maar om de cache tevoorschijn te krijgen was iets moeilijk. Het is uiteindelijk gelukt en ik kon mijn naam op het rolletje bijschrijven. Tijdens de wandeling werd er een feestje gebouwd omdat er een bewoner geslaagd was en op de achtergrond werd nog druk geoefend voor de Luchtmachtdagen. Nu met de auto over een zandpad naar de volgende locatie, de Trentsedijk. Ook hier hing de vlag al uit. Gelukkig kon ik even ongestoord zoeken naar de goede biels waar de cache verstopt was, het gras was erg hoog. Uiteindelijk is het toch gelukt. Nu verder weer naar het camouflageperron. Dit was een overblijfsel uit de Tweede Wereldoorlog en hield ook rechtstreeks verband met de vliegbasis. Op een dag als vandaag dus ook een must. De hint hielp niet erg, want er waren wel heel veel stenen, maar na even zoeken en wat afstand nemen om het totaalplaatje te bekijken was de goede steen snel gelicht.
Nu week ik even af van het Duits Lijntje om de 200 vol te maken. Thuis had ik de bijbehorende puzzel al opgelost, maar natuurlijk moest vandaag de cache F-16 Demoteam 2012-2013 gelogd worden. Daarom had ik deze uitgekozen voor de 200. Op de berekende coördinaten was dankzij de spoilerfoto de box snel gevonden. Na een wisseling van TB's en  een zakje met hebbedingetjes van het demoteam uit de cache te hebben genomen werd de box weer netjes teruggeplaatst. Na dit jubileum weer verder gegaan met het Duits Lijntje. Ik had er nog 1 voor vandaag, 't Oventje. Ook hier weer een korte wandeling en ik kon de cache dankzij de spoilerfoto snel vinden. Voor vandaag had ik alles gedaan wat ik wilde doen en ik ging weer naar huis. Morgen weer een bezoek aan Volkel voor de "echte" Luchtmachtdagen met hopelijk beter weer en ook weer een paar caches.

Waardering Tussenstop (GCH941):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Uden - Beekdal (GC25NBA):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Uden - De Kleuter (GC25E95):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Uden - De Goorkens (GC25N5K):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Uden - Mariniersperron (GC3P45B):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Uden - De Houtvennen (GC25N91):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Uden - Trentsedijk (GC25W3Z):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Duits Lijntje - Uden - Camouflageperron (GC3M92V):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 6

Waardering F-16 Demoteam 2012-2013 (GC3TA1M):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moelijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Duits Lijntje - Zeeland - 't Oventje (GC26GBY):
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten