zaterdag 24 augustus 2013

15 augustus 2013 : Betuws Fruit en de Marspolder



De oudste dochter ging bij een klasgenootje in Ochten langs. Dat gaf mij een goede reden om na haar weggebracht te hebben even wat geocaches in de Betuwe te doen. Vlakbij waren een paar mooie multi's die ik op deze dag maar eens wilde proberen. Nadat ik mijn oudste dochter had afgezet eerst begonnen met Betuws Fruit. Even gekeken naar de optimale route en de auto gestart. De diverse waypoints waren makkelijk te vinden, al waren sommige vragen door de weelderige begroeiing wat lastiger te beantwoorden. Er hingen overal al heel veel appels en peren aan de bomen. Uiteindelijk had ik de hele tocht door de Betuwe voltooid en na even rekenen stond er een mooi coordinaat op papier. Daarheen gereden en na even zoeken had ik een mooie ammo-box in handen.
Nu ging ik door naar de multicache Marspolder. Hier de auto op de parkeerstrook gezet en gestart met de leuke wandeling. Op verschillende waypoints de vragen beantwoord, al was het soms wel goed zoeken, maar gelukkig vond ik bij het tweede waypoint al een bril. Helaas had deze niet de juiste sterkte voor mij. Bij waypoint drie stond een vraag over vissen. Hier heb ik echter geen vis in het water gezien, dus deze maar gegokt. Inmiddels begon het te regenen en hoe verder ik liep, hoe harder het ging regenen. Uiteindelijk had ik alle vragen beantwoord en even een blik op de kaart gaf een mooie plek aan voor de cache. Nadat ik daarheen was gelopen was deze dan ook snel gevonden. Hierna kon ik weer naar de auto om naar huis te rijden en op te drogen. 
Dit waren twee mooie en leuke geocaches om te doen. De vragen en waypoints waren goed verzorgd en op het eindpunt lagen mooie ammo-boxen te wachten op de doorzetters. 
  
Waardering Betuws Fruit (GC1ANAQ):
Moeilijkheidsgraad: 7 
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8
Route: 8

Waardering Marspolder (GC1J55A):
Moeilijkheidsgraad: 7 
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8
Route: 7

31 Days of Geocaching 15 of 31

Geen opmerkingen:

Een reactie posten