zaterdag 21 december 2013

20 december 2013: Kerstfeest op de Dam en een geocache

Paleis op de Dam
Vanavond waren de opnames van het programma Kerstfeest op de Dam. Met een groot aantal collega's van de EO zijn we daar na de Kerstviering heengegaan. Voorafgaand aan de opnames werd een grote sing-a-long gehouden waarbij iedereen in het publiek mee kon zingen met microfoons. Dit was ook te horen. Bij Kerstfeest op de Dam waren dit jaar Danny de Munck, Charly Luske, Edzilia Rombley en Anita Meijer de artiesten die meededen. Ook hadden ze projecten van het Leger des Heils bezocht waarvan opnames waren gemaakt. Veel oude en nieuwe Kerstliederen werden gezongen. Het was een mooi event om mee te maken en met elkaar in het hart van Amsterdam Kerst te vieren. 
Nadat het Ere zij God was gezongen ging ik op weg naar het Centraal Station voor de terugreis naar Veenendaal. Via het gezellig drukke Damrak kwam ik al snel uit op het plein voor het Centraal Station. Hier ligt de geocache Sporen van vroeger #1 (Amsterdam). Dit is een van de drukste plekken van Nederland, dus ongezien de geocache vinden en loggen is een flinke uitdaging. Gelukkig is er een duidelijke spoilerfoto dus de locatie is snel gevonden. Ongezien loggen bleek ook niet al te moeilijk. Niemand let op je, dus al snel had ik de koker in handen. Even naar een rustig plekje gelopen om de logrol te beschrijven en daarna kon ik hem weer terugplaatsen. Helaas koste dit vrij veel moeite. De magneet bleef niet plakken en ik had meer werk om hem terug te plaatsen dan hem te pakken te krijgen. Uiteindelijk lukte het en kon ik het station inlopen waar de intercity naar Utrecht al stond te wachten. 
Bedankt voor deze cache en succes met het onderhoud er van.
Amsterdam Centraal in kerstsfeer

Waardering Sporen van vroeger #1 (Amsterdam) (GC1NVVM):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7



Geen opmerkingen:

Een reactie posten