maandag 19 mei 2014

17 mei 2014: Militracks Overloon



Al een paar jaar stond het op mijn verlanglijstje om een keer naar Overloon te gaan voor Militracks. Het Oorlogsmuseum Liberty Park ben ik ongeveer 30 jaar geleden voor het laatst geweest, dus een mooie gelegenheid om beide te combineren. Na een snelle autorit kon ik parkeren en na een kleine wandeling stond ik voor de ingang. Ik heb eerst een rondje gemaakt door het museum, dat was ook flink veranderd sinds de laatste keer. Toen stonden de meeste voertuigen nog buiten weg te roesten. Nu was er een mooie hal waar verschillende diorama's waren gebouwd. De uitrusting komt zo veel meer in een natuurlijke omgeving te staan. Na een wandeling door het museum was het tijd voor Militracks. Ik had een mooi plekje gevonden waar ik weinig last had van een drukke achtergrond. Zo kon ik de voertuigen in een natuurlijke omgeving op de foto zetten.
Na een paar rondes ging ik op pad om een andere plek te zoeken voor de variatie. Ik koos voor de plek net voor de baileybrug. Hier is goed zicht op een groot deel van het parcours. Bovendien zijn er twee routes die hier bij elkaar komen, een recht stuk en een stukje met een vrij steile afdaling. Ook hier heb ik leuke foto's gemaakt. De ochtendritten waren nu bijna afgelopen, dus nog even gekeken bij de startplaats en een paar leuke foto's geschoten. Na de pauze nog een paar keer dezelfde plekken bezocht, met andere lichtomstandigheden. Toen de Hetzer ook nog goed rijdend op de foto kon worden gezet had ik mijn doel voor vandaag bereikt. Hieronder een aantal foto's die ik deze dag heb gemaakt.

D-Day diorama
320 Sqn B-25 Mitchell
Sd.Kfz. 251

Sd.Kfz. 9 FAMO
Sd.Kfz. 10
Volkswagen Typ 82 Kubelwagen
NSU Kettenrad met Zugkraftwagen 8t
Sd.Kfz 10/5 FLAK
Overzicht
NSU Kettenrad
Sd.Kfz. 7
Sd.Kfz. 251
Jagdpanzer 38 Hetzer



Geen opmerkingen:

Een reactie posten