dinsdag 3 juni 2014

3 juni 2014: Utrecht

Gracht in Utrecht
Na het werk had ik wat tijd over om in Utrecht een paar geocaches te doen. Omdat ik van de trein afhankelijk ben wilde ik graag een korte multi in het centrum doen en als er tijd over was een paar tradi's. Een mooie multi was "Struikelstenen in Utrecht", een wandeling van ongeveer 2 km waarbij werd stilgestaan bij het Joods verleden van Utrecht dat in de Tweede Wereldoorlog werd vernietigd. Hiervoor moesten bij een tweetal struikelstenen op plekken waar omgekomen Joden hebben gewoond en bij het oude Centraal Israelitisch Weeshuis een paar vragen worden beantwoord waarmee de cache coördinaten konden worden uitgerekend. Via een mooie wandeling door oud Utrecht langs de grachten werden deze vragen goed opgelost. Na even rekenen had ik het coördinaat en na even zoeken had ik de cache in handen. 
Achter de muur
Een stukje verder lag de geocache "Stadsmuur". Ook deze werd snel gevonden bij de oude muur. Het was nu weer tijd om richting station te lopen, maar natuurlijk via de Oude Gracht om daar "Home of the Frog" nog even meer te pakken. Deze werd snel gevonden en zoals gebruikelijk bij een nano was het te pakken krijgen van het rolletje het moeilijkste. Toen ik dat voor elkaar had en gelogd was het weer even een gepeuter om hem klein genoeg op  te rollen. Het is uiteindelijk gelukt en ik was mooi op tijd voor de trein. Alle cacheleggers weer bedankt voor deze mooie plekken in Utrecht.


Struikelstenen in Utrecht
Waardering Struikelstenen in Utrecht (GC3EQ33):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Stadsmuur (GC4PD08):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Home of the Frog (GC24YQ4):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten