zondag 17 augustus 2014

11 augustus 2014: De Powertrail van Blauwkous




Via Facebook had Paul Blauwkous al laten doorschemeren met een nieuw project bezig te zijn, de uitbreiding van de Powertrail Veenendaal. Deze kwam kort na mijn vakantie uit, op een zondagochtend om 5.30 uur. Veel te vroeg om mijn bed voor uit te komen in de vakantie. De caches liggen dan wel bij mij om de hoek en tijdens een avondwandelingetje zag ik al een cacher bezig met de trail. De volgende dag ging ik mijn eigen nieuwe cache plaatsen en ik had voor de virtual cache Hokjesgeest (GCGY2Z) een hokje geclaimd in Veenendaal waarvoor ik nog een aantal foto's moest maken.
zmlq.jpg
Het is de bedoeling voor deze cache om van een vierkant van RD coordinaten de hoekpunten zo dicht mogelijk te benaderen en een foto hiervan te maken. Ik heb van het vak 167,447 de hoekpunten gefotografeerd. In dit vak liggen onder andere het stadspark De Groene Velden, de Groene Grens en het bedrijventerrein. Een leuk en gevarieerd vak met ruimte voor wonen, werken en recreatie. Bovendien liggen al mijn caches in dit gebied.
Een van mijn hoekpunten
Nadat ik de eerste twee hoekpunten had gefotografeerd en genoteerd en mijn eigen cache had geplaatst heb ik van deze cache het derde hoekpunt gefotografeerd. Het ene hoekpunt was iets beter te benaderen dan het andere omdat deze soms midden in een weiland liggen. Het plaatsen van mijn eigen cache in de Groene Grens ging ik ook prima, al was het door de regenval van de afgelopen weken wel glibberen. Na het derde hoekpunt kwam ik op de route van de powertrail van Blauwkous. Deze loopt grotendeels langs de Wageningselaan met een klein uitstapje op het bedrijventerrein. De eerste cache was snel gevonden, al kwam een beveiligingsbedrijf wel even langsrijden omdat ik hier in het zicht stond van een camera. Vervolgens werden alle caches snel gevonden en maakte ik nog even een uitstapje naar het vierde hoekpunt van Hokjesgeest. De bonus van de Powertrail was ook snel gevonden, zonder een coördinaat te raadplegen. Ik had op zondagavond hier al een andere cacher bezig gezien en inmiddels was er al een duidelijk cachepaadje te zien. Nu is de Powertrail weer even bij en is het wachten op de volgende uitbreiding. Blauwkous, bedankt voor deze uitbreiding.


Mijn nieuwe cache "De Groene Grens"

Waardering Hokjesgeest (GCGY2Z):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8

Waardering Powertrail Veenendaal 88 - 100 + Bonus 6:
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten