zondag 12 oktober 2014

12 oktober 2014: International Earthcache Day

International EarthCache Day 2014



Op deze Internation Earthcache Day kon ik natuurlijk niet achterblijven om een souvenir te verdienen. Ik had nog twee earthcaches in de buurt te doen, dus een mooie gelegenheid om er vandaag op uit te gaan. Eerst naar Kwintelooijen voor de nieuwe earthcache hier. Als kind speelde ik hier al veel toen de zandwinning nog volop in bedrijf was en ook nu wandel ik hier regelmatig. Een jaar geleden lag hier de mooie wintertrail van Jayleighs. Kortom een prachtig gebied waar veel is te zien. 
Op het informatiebord werden de antwoorden snel gevonden en ook genoot ik nog even van het uitzicht bovenaan de trap. Vervolgens weer in de auto gestapt voor een rit naar de Edesche Heide voor de Earthcache Grafheuvels op de Drieberg. Na een gezonde wandeling over de heide stond ik bij de grafheuvels. Ook hier werden de antwoorden snel gevonden en kon ik ook deze Earthcache als found loggen. Dit was dus een leerzame dag waarbij ik weer aardig wat heb geleerd over het verleden van onze mooie omgeving. 

Waardering Kwintelooyen, zandbergen uit de IJstijd (GC4WQ0R):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad vragen: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Grafheuvels op de Drieberg (GC115118):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad vragen: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten