dinsdag 4 november 2014

31 oktober 2014: Bunschoten-Spakenburg

Op deze mooie vrijdagmiddag maakte ik weer vanuit mijn werk een kleine omweg om een paar caches te loggen. Deze keer in het mooie plaatsje Bunschoten-Spakenburg. De zon scheen lekker en al snel kwam ik aan bij mijn eerste doel van vandaag. Dat was de earthcache Grondwatermeter Eemmeer. Hier moest de normale waterhoogte ten opzichte van NAP worden opgezocht en gemaild worden. Daarnaast ook de actuele waterstand. Beide waarden waren snel gevonden en kon ik mailen. 
Nu een stukje verder lopen naar de Palendijk. Het was hier aan de oever van het Eemmeer erg druk met wandelaars en fietsers. Toen ik bij het eindpunt kwam zat er iemand boven op de cache lekker te genieten van het mooie uitzicht. Ik kan hem geen ongelijk geven, maar voor mij was het knap lastig. Na ongeveer een kwartiertje wachten stapte hij op z'n fiets en reed weg. De kust was nu veilig en ik kon de cache zoeken. Deze was snel gevonden, maar toen kreeg ik te maken met een onwillige dop waar geen beweging in te krijgen was, wat ik ook probeerde. Na een tijdje proberen gaf ik het op en maakte een foto van de cache. Deze stuurde ik op naar de CO en thuisgekomen had ik een reactie dat hij geloofde dat ik daar geweest was en dat ik de cache alsnog mocht loggen. Heel aardig. Nadat ik nog even de gerestaureerde palendijk had bekeken liep ik weer terug naar de auto. 

 Omdat de A1 vol stond met auto's door een storing aan de spitsstrook besloot ik nog een extra cache te doen aan de andere kant van het dorp. Dit was Op de Grens. Na de auto geparkeerd te hebben was deze ook vlot gevonden. Nu binnendoor via Nijkerk naar Barneveld om de files te omzeilen. Daar kon ik via de A30 weer terug naar Veenendaal na een lekker rondje cachen. Bedankt voor de leuke caches.


Waardering Grondwatermeter Eemmeer (GC2P40M):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad vragen: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Palendijk (GC1DMCW):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Op de Grens (GC4CHGX):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten