donderdag 4 december 2014

4 december 2014: Lunchpauze wandeling




Net voor de lunchpauze komt de mail tot leven. Twee nieuwe caches online in Hilversum op ongeveer 1,5 km van mijn werk. Een tradi en een mysterie, allebei op het terrein van de Monnikenbergen. Ik besluit me eerst te richten op de mysterie. Die worden vaak minder snel gevonden. Als ik deze eens goed bestudeer zie ik dat deze voor een medewerker van de Evangelische Omroep die geboren en getogen is op de biblebelt geen probleem moet opleveren. De meeste zinnen herken ik vrij snel en ik weet wat me te doen staat. Na even tellen en rekenen heb ik als tweede de checker op groen en vertrek met de auto op zoek naar de cache. Ik parkeer mijn auto netjes op het parkeercoördinaat van de tradi "De Stad Gods" en ga op zoek naar de weg naar het geluk. Ik sla het goede pad in en al snel bereik ik de aangegeven plek. Nu even zoeken en al snel kan ik het logboekje als eerste tekenen. Na deze weer netjes afgesloten te hebben zie ik dat de tradi nog maar 1 keer is gelogd. Dus nog even een korte uitbreiding van de lunchwandeling om hier een poging te wagen voor eremetaal. 
Al snel sta ik bij het prieeltje en na even rondkijken herken ik de spoilerfoto. Dan is de cache ook niet ver meer. Na het afgaan van de meest logische plekken heb ik bij de tweede poging al succes. In het logboekje stond nog maar 1 log, dus deze kon ik als tweede loggen. Nadat ook deze weer netjes was opgeborgen kon ik weer de korte wandeling terug naar de auto. Inmiddels toen ik weer in de auto zat arriveerde ook Brouwertjes. Na een korte zwaai ging ik weer aan het werk. De middagpauze was goed besteed. Julyssa bedankt voor deze twee leuke caches. 




Waardering Weg naar het geluk (GC5EXEQ):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering De stad Gods (GC5FRDB):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten