zaterdag 17 januari 2015

17 januari 2015: Ede

Na een week hard werken was het vandaag tijd voor wat ontspanning. Het was mooi weer, dus een mooie gelegenheid om te gaan geocachen. In Ede had ik weer verschillende mysteries opgelost, dus vanmiddag was daar een goede gelegenheid voor. Toen ik van Roelof een appje kreeg dat hij in Ede bezig was gelijk de afspraak gemaakt om samen wat caches te doen. Hij wachtte me op bij Puntjes - 1. Toen ik daar aankwam had hij hem net gevonden en weer netjes verstopt voor mij. Het puzzeltje oplossen was redelijk snel gebeurt met behulp van Google Earth en ook de checker gaf groen, dus dit puntje werd vlot omgezet in een smiley. Nu door naar de volgende, De Verdwenen Postzegel. Na even zoeken op internet was de code van de kluis gekraakt, maar nu nog uit zien te vinden waar de kluis stond in Ede. Lang gekeken naar de tekst, maar ik kon er geen chocola van maken. Toen kreeg ik een hint en daarna was het mysterie ontrafelt. Nu dus samen met Roelof op weg naar de cache. Aangekomen op de juiste plek was de CO bezig met klussen in de voortuin. Dus gelijk even een praatje maken. Het openen van de kluis moest in twee keer, want lezen is ook een kunst. Uiteindelijk dus de code gekraakt en de kluis geopend. Na het tekenen van het logboek nog even een praatje gemaakt met de CO. hij vertelde over zijn andere cache Wat was waar. Hier hadden Roelof en ik allebei al een keer een DNF gelogd in het verleden. We besloten dus om deze ook nog te gaan doen, ook al lag deze een beetje uit de route. 
Onderweg daarheen eerst nog maar even de Kerfstok loggen. Roelof had deze al, maar ik moest hem nog te pakken krijgen. Al snel stonden we in de juiste voortuin waar ik de kerfstok al snel te pakken had. Een leuk idee deze cache. Het huis was leeg, dus ben benieuwd hoe lang deze nog blijft liggen. Nu dus een stukje rijden om Wat was waar te zoeken.  Via internet had ik een hele tijd terug de juiste locatie gevonden en toen een keer gelogd maar nooit gevonden. Nu dus samen met Roelof in de herkansing. Het was even flink zoeken op alle mogelijke plekken en bijna elke steen werd omgekeerd. Dankzij een hint van de CO wisten we waar we naar zochten, maar voorlopig zagen we niets wat op de hint leek. Uiteindelijk kreeg Roelof de goede plek in de gaten en konden we deze alsnog loggen. Een leuke uitdaging was dit. 
Nu weer terug naar Ede, de volgende was de Tantrix cache. Na een korte autorit en wat dwalen door de woonwijk hadden we uiteindelijk het juiste huis gevonden en al snel werd de cache tevoorschijn getoverd door Roelof. Omdat ik voor sluitingstijd nog wat boodschappen moest doen in Veenendaal ging ik nu terug terwijl Roelof nog wat meer caches ging doen. Eigenlijk wilde ik nog het Vermiste logboek en (G)een snelle oppikker doen, maar eerst de boodschappen. 
Toen ik bijna klaar was kreeg ik bericht van Roelof dat hij bij het vermiste logboek een nieuwe poging ging wagen na een eerdere DNF vandaag. Dus nadat alle boodschappen gedaan waren weer terug naar Ede. Inmiddels had Roelof hem gevonden, maar hij moest even wat kunstgrepen uitvoeren om de cache in handen te krijgen. Dat lukte hem en in de tijd dat ik naar Ede reed had hij ook de snelle oppikker te pakken. Bij het sportpark wachtte hij me op en na een hint had ik al gauw de snelle jongen te pakken. Het logrolletje was wel erg vochtig en lastig te beschrijven. Nu naar het Vermiste Logboek. Deze puzzel had heel wat problemen opgeleverd en vaak weggelegd, maar uiteindelijk toch een idee gekregen van de locatie. Ook hier bleek Roelof een goede hulplijn, want het zoeken ging erg snel en ik kon deze ook loggen. Zo waren vanmiddag in Ede toch een aantal flink lastige mysteries goed opgelost. Alle leggers bedankt voor de uurtjes puzzelplezier en Roelof bedankt voor de gezellige middag.

Waardering Puntjes 1 - Geen Punt (GC13CFH):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering De zaak van de verdwenen postzegel (GCZZ2Y):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Heb jij al iets op je kerfstok (GC5GH1V):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Wat was waar (GCMF6J):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 8

Waardering Tantrix cache (GC127KD):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering (G)een snelle oppikker (GC51DT0):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Het vermiste logboek (GC1AMAZ):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten