zaterdag 24 januari 2015

24 januari 2015: Rhenen

Vanmiddag stond de voorbereiding voor het Powertrail Event op de planning samen met Roelof. 's Ochtends kreeg ik via Whatsapp in de gaten dat Virtual I zich bij Veenendaal bevond, dus eerst deze opgelost en die bleek vlak bij Roelof's huis te liggen. Snel dus het lantaarnpaal nummer gecheckt en gemaild om deze cache te mogen loggen. Vervolgens ging ik samen met Roelof op pad voor het Powertrail Event (GC5HD4Y) dat we samen met een aantal andere Veense cachers op 4 april gaan organiseren bij Kwintelooijen. 
Nadat we onze taak er op hadden zitten ging ik nog even door naar Rhenen. Ik was van plan om daar het rondje historie te lopen. Het was een mooie ronde door deze historische stad. De plekken zijn bekend, maar toch leuk om er ook wat achtergrondinformatie over te krijgen. Af en toe was het flink klimmen en dalen, maar dat geeft juist wat extra uitdaging. Alleen jammer dat de Cunerakerk grotendeels aan het zicht wordt ontrokken door bouwhekken, maar je wil tenslotte ook geen steen van de toren op je hoofd krijgen. Na een korte wandeling door het centrum van Rhenen kon het eindpunt berekend worden. De locatie was snel gevonden en al snel vond ik hier ook de cache. Na nog een beetje rondkijken en praten met de beheerder ging ik weer verder. Het was mooi weer en er lag een mooi wit laagje, dus ik besloot van mijn planning af te wijken. Ik was van plan om een paar opgeloste mysteries in Wageningen te gaan doen, maar nu besloot ik om de Blauwe Kamer in te gaan voor wat mooie natuurfoto's in het winterlandschap en een lekker zonnetje. Ik kom hier graag om te genieten van de mooie natuur en het weidse rivierlandschap. Ook vandaag was het weer genieten in de winterzon. Ik heb weer een aantal mooie foto's geschoten, hieronder een selectie van de beste van vanmiddag:
Grebbeberg met Cuneratoren
Plas in de Blauwe Kamer

Aan de wandel
Even drinken

Stilleven
Konikpaarden bij de Rijn

Oude en nieuwe molens





Geen opmerkingen:

Een reactie posten