zaterdag 18 april 2015

18 april 2015: Buizerd en Ede

Nadat ik bij mijn dochter op het voetbalveld had gekeken was ik net thuis toen deze cache online kwam van maatje Roelof. Toepasselijk omdat vorig jaar een aantal cachers in dit bosgebied last hadden van een broedende buizerd. Dus snel weer in de auto en op weg om deze te zoeken. Onderweg had ik al in de gaten dat Ronald van Jayleighs voor me reed en na een korte autorit parkeerden we bij het bospad. Daar liep al een ander team, maar deze gingen op weg naar andere caches in het bos en hadden geen idee van de podiumjacht. Met wat omwegen en een zinloze sprong van Ronald over een sloot waarbij hij bijna door he prikkeldraad rolde en vervolgens een paar meter verder weer terug over de sloot moest kwamen we aan op de plek waar de paaltjes stonden en na wat combineren en rekenen stond er een coordinaat wat logisch leek. Na even zoeken keek ik natuurlijk weer aan de verkeerde kant van de boom waardoor Ronald goud kon loggen en ik tevreden moest zijn met zilver. Toch grappig deze cache waarvan het idee me aardig bekend voorkomt. Deze keer hadden we geen ontmoeting met de buizerd.
's Middags had ik nog even een uurtje over en daarom besloot ik nog een paar caches in Ede te doen. De eerste was langs de A30, Zonder Geluid van Geomeintjes. Deze werd al snel gespot bij de geluidswal waarachter toch duidelijk het geluid van de snelweg te horen was. Na het loggen weer even een stukje verder gereden om de Sterrencache te loggen. De puzzel had me aardig wat moeite gekost, maar het vinden van de cache ging makkelijker. Een flink formaat koker werd tevoorschijn getoverd en na het beschrijven van het logboek ging ik weer verder. Nu was de mysterie Dierenliefhebbers aan de beurt, maar de kinderboerderij was al om 16.30 gesloten. De beheerder wilde de deur nog wel voor me openen, maar zo ver is het niet rijden, dus ik beloofde een andere keer nog wel eens terug te komen. Nu de latste voor vandaag, het Heischip bij de Duikvereniging. De duiker werd hier sne gespot en na even voelen had ik ook hier de cache in handen. Na deze leuke caches was het weer tijd om naar huis te gaan. Alle cacheleggers weer bedankt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten