dinsdag 21 april 2015

21 april 2015: Geotour deel 1




Vorige week was de eerste Nederlandse GeoTour uitgekomen in het Gooi. Omdat ik in Hilversum werk was mijn interesse gelijk gewekt. Deze regio is erg mooi aan natuur en veel geschiedenis. Dat beloofd dus een mooi rondje te zijn. Als je in de regio werkt is het makkelijk om wat in te plannen om steeds een paar caches te doen. Vandaag uit het werk was het tijd voor de eerste etappe. Deze voerde mij naar Laren en Blaricum. De eerste was nummer 23 van de GeoTour. Deze lag in het centrum van Laren. Dit typisch Gooische dorp is erg leuk om te zien met de vele boerderijtjes en natuurlijk de typisch Gooische bevolking met te dure auto's, kleding en sieraden die zich luidruchtig laat horen op de terrasjes. Ik parkeerde mijn auto iets buiten het centrum en liep een paar meter naar de juiste plek. Daar was het even zoeken naar de juiste plek, maar op een gegeven moment zag ik toch iets afwijkends en na een nader inspectie bleek dit de cache te zijn. De eerste gevonden cache van de GeoTour was een feit. Na het tekenen van het logboekje en het noteren van het codewoord ging ik weer terug naar de auto om een klein stukje verder te rijden naar Blaricum. Ook dit is een mooi dorpje in het Gooi met veel boerderijtjes. Hier lag ook cache nr. 24 van de GeoTour. Zowel Laren als Blaricum zijn kunstenaarsdorpen. Na een korte autorit kwam ik aan bij de locatie van de cache. Nadat ik mijn auto weer netjes had geparkeerd had ik na een korte zoektocht de cache in handen en kon ik loggen en ook hier het codewoord noteren. Nu ging ik weer op weg naar huis. Onderweg had ik echter flinke vertraging op de A27 door een ongeval. Ik besloot daarom om bij Hilversum de snelweg maar weer af te gaan en de Geotourcache bij Vliegveld Hilversum nog te doen en daar gelijk wat te eten in het restaurant voor de bonuspunten. Na bijna een half uur filerijden was ik van Blaricum naar Hilversum gekomen en nam daar de afslag. Al snel daarna was ik bij het vliegveld en kon ik ook hier de cache loggen. Daarna even wat gegeten en gedronken in het restaurant op het terras met uitzicht op het vliegverkeer. Dat was zeker geen straf met deze stralende zon. De eerste etappe van de GeoTour is goed verlopen en ik hoop binnenkort weer een paar andere caches uit dit leuke initiatief te doen.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten