donderdag 23 april 2015

23 april 2015: GeoTour op de grote stille heide



Vandaag al weer de derde dag voor een GeoTourcache. Na mijn werk rijd ik even een klein stukje met de auto richting de Hoorneboegse Heide. Een mooi heidegebied aan de zuidrand van Hilversum. Nadat ik de auto geparkeerd heb wandel ik de heide op. Het is er druk met wandelaars. Gelukkig is het terrein groot genoeg zodat het toch heerlijk rustig is. Het is prachtig weer voor deze wandeling. Al snel komt GZ dichterbij en na een paar meter van het pad af zie ik een duidelijke afwijking van het terrein. Dat moet de cache zijn. In de beschrijving en de logjes van andere cachers had ik al gelezen dat deze een kwestie van niet te hard trekken is en draaien. Voorzichtig laat de cache stukje bij beetje van zichzelf zien. Een leuk geduldspelletje. Nadat ik de cache helemaal heb blootgelegd kan ik mijn naam op het logrolletje schrijven onder plaatsgenoten en stichters van de Powertrail Veenendaal Jayleighs.Ik had al van ze begrepen dat ze vandaag de GeoTour af wilden maken. Nadat ik de cache weer voorzichtig had teruggestopt liep ik weer terug over de heide. Het is hier erg stil en alleen de vogels laten zich horen. Een enkele keer komt een sportvliegtuigje overvliegen op weg naar vliegveld Hilversum. Kortom, een mooi einde van een drukke werkdag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten