woensdag 29 april 2015

29 april 2015: 2 * STF en Zeist

Net voordat ik aan mijn lunchpauze zou beginnen kwam er een nieuwe cache online in Hilversum. Deze lag op bijna 700 meter van mijn werkplek, dus een mooie mogelijkheid om voor het podium te gaan. Omdat hij ten noorden van de spoorlijn ligt en ik ten zuiden daarvan werk moest ik toch een stukje omlopen om bij de cache te komen. Na deze korte lunchwandeling arriveerde ik bij GZ. Daar zette mmetjes net de motor weg en daardoor kon ik net eerder bij de cache zijn. Hij werd snel gevonden dankzij de hint. Zo had ik op deze manier toch mijn beweging gehad tijdens een lunchwandeling. Gumara bedankt daarvoor.
Na mijn werk ging ik met de trein weer terug naar Veenendaal. Onderweg maakte ik een tussenstop bij station Driebergen -Zeist om daar een cache uit de serie Oorlog & Verzet op de Utrechtse Heuvelrug te doen. Deze lag bij de bunker Caesar waar de Duitsers hun Grossraumgefechtsstand hadden gepland. Deze moest de gevechtsleiding worden van het XII Fliegerkorps van de nachtjagd. Vanwege de ligging dichtbij de kust en de angst voor een geallieerde invasie is de bunker nooit als zodanig gebruikt. Na de oorlog werd de bunker door de Koninklijke Luchtmacht gebruikt in de Koude Oorlog. Nu is de bunker een kantoorpand. De cache werd snel gevonden achter de metalen paal en ik had nog net tijd over om de multi over landgoed De Breul te doen aan de overkant van de straat. In de Tweede Wereldoorlog was hier het hoofdkwartier gevestigd van het XII Fliegerkorps, dus tussen beide caches is wel een relatie. Hier werden de waypoints vlot gevonden waarbij ik het vermoeden heb dat het voorwerp van WP2 nog een restant is uit de Tweede Wereldoorlog. Na even rekenen werd hier na een mooie wandeling door het park de cache vlot gevonden. Ik was zelfs nog mooi  op tijd terug op het station om de trein naar Veenendaal-Cenrum te halen.
Onder het avondeten kwam een nieuwe cache in Bennekom online. Eerst maar even keurig mijn bord leegeten en vervolgens snel afruimen en in de auto naar Bennekom. Inmiddels was Team Gewei al langs geweest, maar ik kon toch nog als tweede hier loggen. Deze was leuk verstopt, maar het was wel duidelijk waar ik moest zijn. Nadat ik gelogd had stond de CO in de deuropening en na een kort gesprekje ging ik weer naar huis. Team Guykie ook jullie bedankt voor deze leuke cache. Ik hoop dat jullie zoontje er veel plezier van heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten