donderdag 30 april 2015

30 april 2015: Oorlog & Verzet op de Utrechtse Heuvelrug



Voor vandaag stonden de laatste drie caches uit deze serie in Maarn op het programma. Daarna restte alleen nog de bonus. Uit mijn werk nam ik dus de afslag Maarn en reed eerst naar het monument voor de neergestorte Lancaster. Het monument is in 2012 onthult ter herinnering aan de bij de crash omgekomen bemanningsleden. Het toestel storte in de nacht van 22 op 23 juni 1943 neer bij Maarn. In diezelfde nacht storte vlakbij in Renswoude ook een Halifax neer. Ook bij het monument in Renswoude ligt een cache (GC4XCPH Het Halifax Monument). Bij het monument in Maarn maakte ik de peiling waarna ik al snel de vertrouwde container in handen hield. Na het loggen ging ik verder naar nummer 2 van de serie bij het oude gemeentehuis van Maarn. Ook deze werd snel gevonden. Van het monument heb ik helaas weinig gezien. Waarschijnlijk door de gekozen route van 9 naar 2 kwam ik aan de achterkant van het gemeentehuis uit. Hierna reed ik verder naar nr 4 uit de serie bij de afrit Maarn en de doorgaande weg van Doorn naar Amersfoort. Hier was het even flink zoeken naar de cache. Aanvankelijk zocht ik op de verkeerde plek, maar na verloop van tijd maakte ik mijn zoekcirkel groter en toen viel mijn oog op een bijzonderheid.  Na een korte inspectie bleek deze de cache te verbergen. Nu alleen nog een keer langs de bonus en dan is de hele serie compleet. Eduard bedankt voor deze interessante ronde en het laten zien van deze historische plekken.
Monument Lancaster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten