donderdag 10 september 2015

29 augustus 2015: Breitscheid Airshow en een paar caches

In alle vroegte vertrok ik uit Veenendaal op weg naar de Airshow in Breitscheid. Het beloofde een mooie dag met veel zon te worden, dus alle voorbereidingen werden getroffen. De vorige airshow in Breitscheid was in 2012, dus alweer drie jaar geleden. Na een kleine drie uur rijden met als rustpauze een geocache op een Raststatte kwam ik aan en net als de vorige keren ging het parkeren en betalen soepel en was het van de auto een paar meter lopen naar de vliegtuigen. Ik installeerde me met opklapstoel en op scherp gezette camera langs het hek en wachtte op de komende dingen. Voor mijn neus stonden de helicopters van de Spaanse Patrulla Aspa en de Noorse Mustang. De dag begon rustig met een paar arriverende sportvliegtuigen, maar na verloop van tijd werd het steeds drukker met piloten die de vliegtuigen klaarmaakten voor rondvluchten of de traingen die 's middags plaats zouden vinden. Inmiddels warmde de zon lekker op tot zo'n 28 graden. Ideaal weer voor een vliegsho. Enigste minpunt is dat je op deze show te maken hebt met tegenlicht. Maar gelukkig kan je af en toe ook mooie foto's maken als het licht net op de zijkant valt. Ik was in elk geval goed tevreden met het eindresultaat. De hoogtepunten van de dag waren voor mij de Tjechische Hind, Patrulla Aspa en natuurlijk de warbirds zoals de Noorse Mustang, een Yak 11 en een T.28. Daarnaast was er ook een flinke Nederlandse vertegenwoordiging met onder andere de Catalina, Spitfire, O-2 Birddog en de Beech van de Klu Historische Vlucht. 
Op de terugweg naar Veenendaal pakte ik ook nog een par geocaches mee langs de Autobahn en ook in Nederland nog even drie caches gelogd waarvan twee van de Bekenserie in Velp. Een derde cache van deze serie liet ik schieten omdat er hangjongeren op het bankje zaten.   
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten