donderdag 10 september 2015

5 september 2015: Bloeiende Heide bij Planken Wambuis

Eind augustus/begin september staat de heide in bloei. Ik wilde deze dit jaar een keer mooi op de foto zetten en daarom ging ik vandaag nadat de regenbuien weggetrokken waren naar de Planken Wambuis. Daar maakte ik aan de hand van de multi cache Oud Reemster Heide een mooie wandeling door dit natuurgebied. Ook de zon kwam weer voorzichtig acher de wolken te voorschijn en zette de heide in een mooi licht. Wel waren veel paden erg modderig door de vele regen die de laatste dagen is gevallen. De punten op de foto's waren geod terug te vinden en ook kon ik verschillende mooie foto's maken van de bloeiende heide. Uitendelijk kwam ik aan bij het eindcoordinaat en kwam er een goed einde aan deze mooie wandeling. Ik he erg genoten van dit mooie natuurgebied.
Ik had voor zonsondergang nog even tijd over na de wandeling en besloot om de cache Kroonjuwelen van Ede: Mossel te zoeken waarvan ik al eerder de wandeling in stukjes had gedaan. Steeds een korte wandeling en de volgende keer weer verder waar ik gebleven was. Zo was het vanavond het moment om de cache te zoeken. Deze werd al snel gevonden in het bos. Nog net voordat de zon onderging kwam ik terug bij de auto en kon ik naar huis rijden. Onderweg passeerde ik nog de opgeloste mysterie Bzzzzz. Deze werd in de invallende duisternis snel gevonden en nu op weg naar huis met een geheugenkaartje vol met mooie foto's. Na het bewerken waren dit toch wel de mooiste exemplaren die er bij zaten.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten