vrijdag 1 januari 2016

29 december 2015: Barendrecht

Op Facebook was een grote fotomarkt aangekondigd in Barendrecht waar camera's, objectieven en accessoires tegen grote kortingen werden aangeboden. Omdat ik op zoek ben naar een nieuwe lens besloot ik daar te gaan kijken. De fotomarkt was een flinke afknapper. In een magazijn van Foto Klein in Barendrecht lagen een aantal artikelen, vooral tassen en wat accessoires. De beloofde camera's en objectieven waren overjarige modellen en zeker niet wat ik zocht. Na een kleine 10 minuten stond ik dus weer buiten en ging wat geocachen om een [aar gemeentes op de kaart te zetten. De eerste geocache was bij de Dorpskerk van Barendrecht. Deze werd snel gevonden, maar het deksel van het doosje zat vastgeroest. Daarom dus maar op de foto gezet als bewijs. Vervolgens ging ik naar Greup, waar een cache lag in de buurt van een monument ter herinnering aan een aantal mensen die piloten van een neergestorte bommenwerper hadden geholpen. Zij zijn hiervoor door de Duitsers gefusilleerd en hun graf is onbekend. De bijbehorende puzzel was thuis opgelost en nu had ik de cache snel gevonden. Belangrijk om op deze plekken de herinnering levend te houden.
Na deze cache ging ik weer terug naar Veenendaal, maar niet nadat er onderweg nog een paar caches gelogd werden. Als eerste in de gemeente Ridderkerk "Salem's lot", vervolgens nog twee carpoolcaches in Alblasserdam en Papendrecht en tenslotte in Sliedrecht de cache bij de Dijksynagoge. Vooral de laatste was even zoeken door een flinke afwijking op de GPS, maar aan de hand van de hint kon de cache gevonden worden. Zo kon deze teleurstellende dag toch nog worden afgesloten met een aantal gevonden caches en 6 nieuwe gemeentes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten