zondag 28 februari 2016

25 februari 2016: Amersfoort

Voorjaar
Na een boodschapje in Amersfoort had ik nog een paar uur over in de stad. Ik besloot deze goed te besteden met een mooie geocacheroute door de historische binnenstad. Aan de hand van Stadscache Amersfoort maakte ik een mooie wandeling. Ik begon niet bij het eerste waypoint maar bij de Amersfoortse kei waar gelijk de Earthcache vragen werden opgezocht. Hier vlakbij had ik mijn auto geparkeerd dus een logische start. Vervolgens liep ik via het plantsoen met alle keien en een aantal waypoints naar de Kamperbinnenpoort. Ook deze bekende oude stadspoort had een cache die ik ook vond. Altijd een hele kunst om dat ongemerkt te doen op zo'n drukke plek, maar het is gelukt om en onopvallend te pakken en weer terug te plaatsen. Vervolgens werd Jeka BSC 4 gevonden en gelogd op een mooi rustig punt.
Koppelpoort
De wandeling ging nu verder richting een van de bekendste gebouwen van Amersfoort, de Koppelpoort. Onderweg werd nog "Met stip op de kaart...Amersfoort" gelogd en daarna werden de vragen bij de Koppelpoort beantwoord. Ondanks dat ik nu bij het laatste waypoint was moest ik toch weer even terug omdat ik niet bij het eerste begonnen was. De eerste drie waypoints moest ik nog beantwoorden.
Ik liep dus weer terug de stad in "naar de Onze Lieve Vrouwe toren. Onderweg pakte ik ook nog de virtual cache "Poppetje" en "Jeka BSC 3" mee. Nu had ik alle vragen beantwoord en kon ik de cachelocatie berekenen. Dat was snel gebeurd, dus kon ik weer terug om in de buurt van het laatste waypoint de cache te zoeken. Deze werd redelijk snel gevonden, maar de logrol was te nat om te beschrijven. Gelukkig had ik een droog papiertje bij me wat ik in de cache stopte met mijn naam.

Onze Lieve  Vrouwe toren
Daarna wandelde ik weer terug naar de parkeergarage waar mijn auto stond. De route liep langs een aantal andere caches in de binnenstad. Achtereenvolgens "I love geocaching in Amersfoort", Jeka BSC 1" en "Jeka BSC 2". Ook deze caches waren goed te vinden en daarna kon ik de auto pakken en de thuisreis naar Veenendaal beginnen. Alle cacheleggers bedankt voor dit leuke rondje door de geschiedenis van Amersfoort.

Onze Lieve  Vrouwe toren




Muurhuizen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten