maandag 28 maart 2016

26 maart 2016: Het mysterie van de ontvoerde prijskoe

Eindelijk was het vandaag zo ver. Na het oplossen van de puzzel en het contact met de ontvoerders mochten we vanavond als groep op pad om de prijskoe vrij te kopen. Met een aantal teams (Nessa, Repmeer, Geoboefjes, Jaruti, Spookje en Spoorwegovergang) gingen we op pad. We hadden de Hazeburg afgesproken als ontmoetingsplek en voor een hapje en een drankje voor we op pad gingen. Voordat ik daar met Sonja van Geoboefjes heen ging had ik eerst ong een challenge. Ik zat op 1395 en het leek me leuk om de prijskoe als 1400e te doen. Daarvoor moesten eerst vier caches vlak bij huis gevonden worden. Dan scheelt het dat ik niet zo'n puntjesjger ben, er liggen er nog genoeg te wachten in de omgeving voor als de nood aan de man komt. Eerst ging ik naar Benedeneind 3. Deze lag op een plek waar vroeger mijn stukje Powertrail Veenendaal lag. Dat leverde dus geen probleem op. Daarna ging ik op weg naar Langs het water 6. Ook al zo'n bekend plekje. Helaas bleek deze geript, dus nadat ik daarvan melding had gemaakt naar de CO even de lijst raadplegen met caches die hier in de buurt lagen. Dat betekende wel een extra cache uit de serie Gewoon omdat het kan, Daarvan dus twee caches bezocht en stond mijn score op 1.399 caches. Daarna mijn tas klaarmaken en wachten op de taxi naar Ermelo. Die kwam keurig op tijd en na een kleine 40 minuten arriveerden we in de Hazeburg voor een voedzame maaltijd en een lekker biertje. Iets voor het afgesproken tijdstip stonden we bij het startcoordinaat waar we de eerste aanwijzing kregen. Vervolgens ging alles in een stroomversnelling en rolden we van het ene avontuur in het andere. UIteindelijk wisten we de ontvoerders te overtuigen en na de overdracht van het losgeld werd de prijskoe weer vrijgelaten. Daarna nog even met de CO en zijn crew nagepraat en natuurlijk hem gecomplimenteerd met deze onzettend gave cache. Ontzettend leuk om te doen. Na een korte wandeling stonden we weer bij de auto waar we op taart en warme chocolademelk werden getracteerd. B@dger bedankt voor deze unieke ervaring en complimenten voor al het werk dat hierin gestoken is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten