dinsdag 1 maart 2016

27 februari 2016: IJssellinie en Woodies @ Woody's Event Holten


De Haere
Ik had me ingeschreven voor het Woodies @ Woody's event op de Holterberg. Het leek me een leuk event om kennis te maken met andere cachers in een omgeving waar ik niet zo veel kom. Ik had natuurlijk een PQ gemaakt met caches die ik daar in de omgeving wilde doen en gemeentes waar ik nog geen cache had gevonden. Aan de hand daarvan had ik een mooie route samengesteld. Zoals wel vaker gebeurd begon ik toch wel te twijfelen. eigenlijk had ik nadat ik de dag daarvoor door Limburg had gereden niet zoveel zin om opnieuw veel in de auto te zitten. Ik had nog steeds een deel van de IJssellinie serie niet gedaan en omdat ik daar toch bijna langs reed besloot ik om die te gaan afmaken. Dit is een mooie serie geocaches langs restanten van de IJssellinie uit de periode van de Koude Oorlog. In 2013 en 2014 had ik al een paar caches van deze serie gedaan, zie IJssellinie deel 1 en IJssellinie deel 2 . Dus stuurde ik bij Deventer de A1 af en reed langs de IJssel tot ik bij de eerste cache kwam. Hier kon ik mijn auto parkeren op een parkeerstrook langs de doorgaande weg en liep ik een stukje terug naar IJssellinie #11 - Alleen Beton. Hier was het even zoeken, maar al snel had ik deze te pakken. Na het loggen noteerde ik de bonuscode en nu ging ik op pad naar de Commandobunker in het bos bij Landgoed "De Haere" Hier vlak bij stond ook de Hospitaalbunker. Ook deze cache leverde geen problemen op en nu liep ik verder naar de derde cache uit de serie die ik nog moest doen. Dit was #10 Vol water. Deze lag vlak bij een kazemat met een geschutskoepel. Dank zij de hint was deze snel gevonden. Nu weer terug naar de auto, maar ik had een vermoeden dat ik nog wel op deze plek terug zou komen voor de bonus.
Ik ging nu naar het noorden voor de Luchtdoel terp. Hier waren de restanten te zien van een luchtafweerstelling om de inlaatsluizen te verdedigen tegen Russische luchtaanvallen. Het was hier even zoeken, maar uiteindelijk had ik ook hier de cache in handen. Voor de volgende uit de serie moest ik mijn magneetstok te voorschijn halen en nu moest ik alleen #12 Verdwenen kazematten nog. Hier was ik weer vlak bij Landgoed "De Haere". Nadat ik ook deze had gevonden was het even flink rekenen en ik kon op pad naar de bonus. Na een korte wandeling en even zoeken en prikken had ik deze laatste van de serie ook te pakken en nu was het hoogste tijd om naar Holten te rijden voor het event. Hier aangekomen was het erg druk bovenop de Holterberg, maar het was dan ook prachtig weer om buiten te zijn in de natuur. Ik ging de goede locatie binnen en zette mijn naam op het logboek. Daarna gezellig praten met een aantal cachers en woodie's ruilen. De totale oogst van dit event was 16 nieuwe woodie's. Na gezellig gepraat te hebben met verschillende nieuwe bekenden ging ik nog ven de cache bij de Oorlogsbegraafplaats doen die om de hoek lag.
Altijd indrukwekkend om op deze plekken te komen. Nadat ik de begraafplaats had bekeken had ik ook de bijbehorende geocache snel in handen en na nog een eigen woodie daar achter gelaten te hebben ging ik weer naar huis.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten