dinsdag 8 maart 2016

5 maart 2016: Mega Event Hoorn

 photo banner 2016_zpszff3slm2.jpg
Hoorn
Het eerste mega event van dit jaar was in Hoorn, dus 's ochtends op tijd vertrokken. Onderweg logde ik een aantal caches in gemeentes waar ik nog niet eerder geweest was. Deze keer waren dat Landsmeer, Oostzaan, Wormerland en Purmerend. Alle vier caches die dicht bij de snelweg lagen en dus prima op de route waren mee te pakken. Daarna kwam ik rond 10.30 uur in Hoorn aan. Na registratie en het ophalen van de goodiebag en de coin nog even op het event rondgehangen en met verschillende mensen gesproken. Daarna de caches ingeladen en op pad gegaan voor de multi in het historische centrum van Hoorn. Het event stond in het teken van de VOC en deze multi voerde langs een paar bijzondere plekken uit de VOC tijd in Hoorn. Aan de hand van de opdrachten werd stilgestaan bij historische gebouwen. Wel waren een aantal vragen voor meerdere uitleg vatbaar, maar een beetje gokken af en toe en logisch nadenken kwam erg ver. Na een klein uurtje hadik de cache dus uiteindelijk gevonden en kon ik weer verder. Nu ging ik buiten Hoorn naar de serie Aankomst van de VOC op de dijk. Het was daar echter zo druk met filecachen dat ik het na de eerste van de cache voor gezien hield en verder ging met het op de kaart zetten van gemeentes.
Koepoort Enkhuizen
Ik ging nu op weg naar de gemeente Stede Broec, waar ik Grootebroek '40-'45 vond bij het bevrijdingsmonument. Terwijl ik daar bezig was kreeg ik een appje van cachemaat Roelof dat hij ook in Grootebroek was bij een cache op 400m van waar ik was. Grappig dat je dan zonder het van elkaar te weten zo dicht bij elkaar bent. Hij ging op weg naar Enkhuizen, wat ook de volgende gemeente op mijn lijst was. Daar aangekomen ging ik naar de cache "Koepoort" bij een van de oude stadspoorten van Enkhuizen. Ik begreep dat Roelof een paar honderd meter verder zat. Even later kwam hij luid tuterend aan rijden en na even gekletst te hebben ging ik weer verder naar Opmeer en hij logde ook de Koepoort nog even. In de gemeente Opmeer ging ik naar een cache in Hoogwoud bij de Lastdrager. Deze werd snel gevonden en gelogd, maar ik had er niet bij stilgestaan dat Hoogwoud wereldberoemd was geworden om de Roodkeelnachtegaa die zich daar ophield. Jammer, anders was ik er wel even naar op zoek gegaan. 
Na Opmeer vond ik het wel welletjes en ging ik op pad terug naar huis na een mooie cachedag in Westfriesland.


Molen "De Lastdrager" Hoogwoud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten