donderdag 14 april 2016

12 april 2016: Amersfoort

Omdat ik mijn dochter moest rijden naar Amersfoort voor een test bij een MBO school besloot ik om tijdens de wachttijd een paar korte multi's in de buurt te doen. De eerste die ik uitkoos was "De Terp". Terwijl ik mijn auto parkeerde in de buurt van het eerste waypoint kwam er net een grote vrachtauto met bouwmaterialen aanrijden die net om de hoek parkeerde. Gelukkig net niet in de weg voor de cijfers die ik nodig had, dus die kon ik gelukkig goed noteren en na even rekenen was het nog een korte wandeling naar de cache. Deze werd vlot gevonden in de buurt. Nu op naar de volgende, dat was "Juliana van Stolberg" op het terrein van de voormalige infanteriekazerne. Deze is aan het eind van de 19e eeuw gebouwd en huisvestte tijdens de Eerste Wereldoorlog en de mobilisatie het 5e, 16e en 18e  R.I.. Ook zijn er tijdelijk Belgische vluchtelingen in geweest. Na de Tweede Wereldoorlog was hier het Opleidigingscentrum Militair Geneeskundige Dienst gevestigd totdat de kazerne in 1978 werd afgestoten. De gebouwen zijn omgebouwd tot appartementen en het exercitieterrein is nu een park. De opdracht was duidelijk en leidde tot een mooie wandeling over het voormalige kazerneterrein. Het coordinaat was vlot gevonden en daar ook de cache aangetroffn. Erg leuk op deze manier gedaan.
Omdat ik nog tijd over had nog even een andere multi in de buurt gedaan op het terrein van Zon en Schild. Ook hier waren de getallen op de waypoints goed te vinden en na even rekenen had ik ook hier de cache snel gevonden en gelogd. Daarna was het weer tijd om mijn dochter op te halen.
Nadat ik weer thuis was moest ik nog even een rondje doen om wat Marktplaats aankopen op te halen in achtereenvolgens Rhenen, Maurik, Wageningen en Ede. Dus ook daar maar gelijk een paar caches aan vastgeplakt in deze plaatsen. De eerste was "Bij 't huisje" in Rhenen. Deze werd op een mooi rustig plekje gevonden en daarna door naar Maurik waar de I Love geocaching in Maurik werd bezocht. Ook deze leverde geen probleem op. 
Tenslotte via Wageningen naar Ede waar ik de Rattenvangen bezocht. Zo leverde deze dag toch een flink aantal leuke caches op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten