zaterdag 16 april 2016

15 april 2016: Eindhoven

Eigenlijk had ik voor vandaag een dagje Leeuwarden op de planning staan. De weersverwachtingen waren echter niet zo goed met veel bewolking en regen. Dat zijn geen ideale omstandigheden om snelvliegende straaljagers op de foto te zetten. Daarvoor heb je toch wel aardig wat licht nodig om snelle sluitertijden te kunnen halen. Daarom koos ik er voor om naar Eindhoven te rijden. Hier stonden een aantal tankvliegtuigen die meededen aan de oefening EART '16 waarbij geoefend werd in het tanken van vliegtuigen in de lucht. Ik was net te laat om de ochtendmissie te zien vertrekken, maar gelukkig kon ik ze bij de landing op de foto zetten. Helaas waren de omstandigheden toen nog niet optimaal met veel bewolking en miezerregen. Wel een leuke foto kunnen maken van de KDC-10 van de Luchtmacht die flink wat regenwater de lucht in gooide bij de landing. Gelukkig sta je bij Eindhoven in parkeergarage P4 aardig droog en heb je een mooi zicht op de start- en landingsbaan en de platformen. Er was genoeg te beleven met toestellen van Ryanair, Wizzair en Transavia. Tussendoor vertrok ook nog een C-130 Hercules van de Luchtmeacht waarbij de propellors voor mooie wervelingen zorgde. Langzamerhand werden ook de omstandigheden beter en toen de middagmissie vertrok scheen de zon terwijl verder naar het noorden donkere regenbuien hingen. Mooi contrast dus op de foto's. Nadat de KDC.10 en de Italiaanse KC.767 vertrokken waren bleef de Franse C.135FR achter op het platform. Deze bleek een technisch probleem te hebben en moest aan de grond blijven. Gelukkig had ik deze 's ochtends al vliegend gezien.
Ook een C-17 van de Navo vertrok met zijn vracht naar warmere oorden en even later kwam een Belgische ERJ.135 wat passagiers afzetten en vertrok kort daarna weer. Ik vond het toen ook wel mooi geweest en liep terg naar mijn auto die ik op de spottersplaats aan de Spotterweg had geparkeerd. Op de terugweg passeerde ik de eerste geocache van vandaag, "Rondje Vliegveld (1) Kanaal" Na even zoeken werd deze gevonden en met de auto ging ik op pad naar de volgende. Dat was The Mystery Box 1. Toen ik deze te voorschijn haalde viel hij vanzelf open. Dat viel dus weer mee. Samen met twee andere cachers zette ik mijn naam er op. Om een of andere reden was het doosje weer dichtgedaan, en nu wilde hij dus niet meer open om het logboekje terug te stoppen. Na een klein kwartiertje lukte het eindelijk en na nog even prutsen was de box weer in originele staat opgeborgen. Nu verder naar de vlakbij gelegen "Habraken Spottersplaats". Ook deze was snel gevonden en nu weer richting de A2. Ik passeerde nog "Rondje Vliegveld (10) Uitzicht op de oude straaljager". Nadat ik mijn auto veilig ergens had geparkeerd liep ik naar de cache en ook deze was snel gevonden. Nog even in de verte naar de Thunderstreak en de Thunderjet gekeken. Helaas net te ver weg voor een foto. De volgende cache ging over de Tweede Wereldoorlog, "Hell's Highway Remember September 2014". In 2014 ben ik nog bij het basecamp in Veghel geweest waar alle voertuigen te zien waren (zie: Basecamp Veghel) en de volgende dag bij de herdenking op de Ginkelse Heide (zie: Ginkelse Heide). Dus ik heb goede herinneringen aan deze dagen. Ook interessert de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog mij erg. Deze cahce was snel gevonden en ik vond hem leuk bedacht. 
De volgende verrassing kwam in St. Oedenrode waar ik de cache "Het geheim van de laffe moord 4 (extraatje)" logde. Het logboekje zat in een sigarenblikje van de Panter sigarenfabriek uit Veenendaal. Leuk om dit als Veense cacher te zien natuurlijk. Deze was ook erg mooi gemaakt. De volgende cache was bij Schijndel "High Division" bij het bevrijdingsmonument. Een mooie plek voor een cache, maar helaas lag deze aan een drukke doorgaande weg vlak bij een fietsersoversteekplaats, geen ideale locatie dus. 
De laatste cache van vandaag was de Carpoolcache bij Ravenstein. Deze werd ook snel gevonden en daarna was het weer tijd om terug naar Veenendaal te rijden. Hieronder een aantal foto's die ik vandaag heb gemaakt.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten