vrijdag 15 juli 2016

14 juli 2016: Lelystad Airport

Me.109
Me.Vanwege de filmopnames voor Dunkirk op het IJsselmeer bij Urk zijn er deze weken een aantal warbirds te zien op Lelystad Airport. Een goede gelegenheid dus om die kant op te gaan om te proberen ze op de geheugenkaart vast te leggen. Daarnaast ook een mooie kans om een aantal caches van de Flevo Plane mysteries te loggen. Lelystad is een vliegveld waar ik niet zo vaak kom, dus eerst een rondje rijden om te kijken waar mooie foto's te maken zijn. De vliegtuigen maken gebruik van de hangar van de stichting Catalina, dus als ik daar kom zie ik de Buchon (Spaanse versie van de Me.109) in zijn Duitse kleuren in het zonnetje staan. Dus netjes de auto geparkeerd en ik liep et de camera naar het hek om de eerste plaatjes te maken. De hangaar stond open, dus ook daar kon ik de Spitfires op de foto zetten. Omdat er op dat moment verder weinig activiteit was ging ik eerst een paar geocaches van de Flevo Plane trail doen die aan die kant van het vliegveld langs de Eendenweg lagen. Bijna aan het eind van het rijtje leek het wel of ik op de Uiverweg zat, want in het weiland waren een groot aantal ooievaars te zien. 
Ooievaars
Erg mooi en natuurlijk werden deze ook op de foto gezet. De caches waren goed te vinden en ik noteerde de codes voor de bonus. Daarna weer terug naar het vliegveld en even wachten op de activiteiten. Er kwam een helicopter landen, maar geen beweging bij de warbirds. Na een tijdje wachten ging ik maar een ander deel van de Flevo Plane trail doen in het Larserbos. Een leuk stukje om te lopen, maar niet te ver van de auto zodat ik snel weer terug bij het vliegveld kon zijn. Nadat ik het rijtje had afgelopen ging ik weer terug en nu was er meer beweging. Dus ik kon nog en paar foto's maken en daana weer terug naar huis. Uiteindelijk 14 caches van de Flevo Plane trail gedaan. Ik denk dat ik nog wel een keer terug kom voor de andere, de puzzels zijn allemaal opgelost.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten