zaterdag 19 november 2016

18 november 2016: Herfst bij Laag Soeren


Herfst op de Veluwe is altijd mooi, daarom koos ik er voor om op deze vrije dag verder te gaan met de serie Dwars door Gelderland. Een groot deel van de Veluwe staat al op de kaart en nu resteren tussen het Veluwemeer en de IJssel nog de etappes 6 bij Kootwijk en 15 t/m 18 tussen Eerbeek en Dieren. De keuze viel op etappe 15 en 16, een mooi stuk door de bossen van de Veluwezoom en de sprengen van Laag Soeren. Een leuke combinatie van herfstkleuren en water. Door de vele regen van de afgelopen dagen was het hier en daar flink modderig, maar de waypoints lieten zich over het algemeen goed vinden. Sommigen kosten iets meer moeite, maar uiteindelijk kon ik voor etappe 15 een coordinaat uitrekenen en op die plek aangekomen had ik de cache al snel in handen. Inmiddels was ik met de auto vanaf het startpunt van etappe 15 naar het laatste waypoint gereden zodat ik strategisch stond geparkeerd om met etappe 16 verder te gaan. Deze ging langs de sprengen van Laag Soeren. Hier ontstaan verschillende beken die het regenwater afvoeren van de Veluwe naar de IJssel. Een erg mooi gebied en ik heb hier dan ook veel foto's kunnen maken van mijn favoriete combinatie van water en herfstkleuren. Helaas was het weer aan de sombere kant wat ook effect heeft op de foto's. Na een poosje liet ik het bos achter mij en kwam ik richting het eindpunt van etappe 16. Deze cache kon ik vinden terwijl er een flinke hagelbui viel, de enige bui van vandaag. Inmiddels heb ik al 15 etappes van Dwars door Gelderland gedaan, een erg mooie serie waarin ik al veel gezien heb van de prachtige provincie Gelderland:

Etappe 1 & 2

Etappe 3 (geen link)

Etappe 4 & 5

Etappe 7

Etappe 8 

Etappe 9

Etappe 10

Etappe 11, 12 & 14

Etappe 13










1 opmerking:

  1. Noum ondanks de regen: prachtige foto's. Wat een mooie beekje. En dan die stammetjes erover heen.

    BeantwoordenVerwijderen