donderdag 22 december 2016

17 december 2016: Midwinter CITO event 2016

Ik had nog nooit een CITO event bijgwoond en vandaag moest het er toch maar eens van komen. Dit event vond plaats bij Borkeld in Overijssel. Dit was voor mij ook een mooie gelegenheid om verder te gaan met de War Relics serie van dezelfde CO in deze omgeving. Op de weg naar het event bezocht ik al War Relics #5 Lancaster W4861 (GC68P7H). In tegenstelling tot verschillende caches die ik al eerder van deze serie had gelogd was deze eenvoudig open te krijgen. Meestal zijn er echter ingenieuze constructies bedacht. Deze keer was het dus een makkie en kon ik door naar het informatiecentrum van Staatsbosbeheer waar het verzamelpunt van het CITO was. Na een kopje koffie en wat kletsen met cachecollega's heette Ome Jan ons welkom en daarna legde boswachter Kees-Jan uit wat de bedoeling was. Bij de Leemkuil was recent een deel van het bos gekapt om een schrale verbindingszone te maken waar bepaalde plantensoorten goed in gedijen. Onze taak was om deze strook vrij te maken van stenen en takken. In colonne vertrokken we met een aantal auto's voor een cross-country rit naar de Leemkuil. Daar aangekomen kregen we schoppen en handschoen en konden we aan het werk. Het was een gezellige ochtend waarin we veel stenen en takken verzamelden en tijd genoeg hadden om gezellig kennis te maken en te kletsen. Nadat het werk gedaan was gingen we weer naar het informatiecentrum voor warme chocolademelk. 
Na deze geslaagde ochtend was het weer tijd om verder te gaan cachen met de War Relics serie. Eerst nog even twee Overijsselse gemeentes groen kleuren op de kaart, Borne en Almelo. Van het event naar de A1 kwam ik langs War Relics #4 P-47 Thunderbolt (GC68NXM). Hier was Team Zilverster al bezig om de cache open te krijgen en met wat hulp lukte dat uiteindelijk ook. Na het loggen dus op weg naar Borne. De eerste was een DNF, maar daarna door naar Dierenpark #3 (GC55JWE). Deze leverde geen probleem op en vervolgens door naar Almelo voor het plaatselijke TB motel (GC2G19P). Deze werd ook snel aangetroffen in de juiste voortuin en nu weer terug naar Salland om nog een aantal War Relics te loggen.
De eerste was War Relics #8 Whitley Z9230 (GC68P3M) bij de plek waar dit toestel in 1942 crashte. De cache was na een korte wandeling vlot gevonden, maar dan de logrol nog. De ammobox op z'n kop gezet en een voor een de hulzen bekijken. Uiteindelijk als ik ongeveer halverwege ben tref ik de logrol aan en kan ik mijn naam bijschrijven. Daarna de resterende hulzen weer in de kist en alles netjes afdekken. Deze was leuk verzonnen. Weer terug bij de auto ga ik verder naar de volgende War Relic, nr. 10 bij de Onderduikershut (GC68BPDR). Na een korte wandeling door het bos zie ik ongeveer 150m voor me iemand het bos in duiken ongeveer op de plek waar de cache zich moet bevinden bij het onderduikershol. Na nog wat verder wandelen kom ik bij het hol aan en loopt daar net Carolaa naar buiten met de cache in handen. Dat scheelt mij weer zoek- en prutswerk. Op het CITO hadden we elkaar al gesproken en zij was met de multi Duur'nBerg bezig en pakte deze mee op de route. Na het loggen en nog even wat bijkletsen gingen we ieder onze eigen weg en ging ik inmiddels richting Veenendaal. Onderweg kwam ik nog vlak langs War Relics #6 Lancaster LL901 (GC68P5V). Deze had ook een ingenieus systeem om het logboek te pakken te krijgen, het was even zoeken om de code te pakken te krijgen, maar al snel kon ik het logboekje beschrijven. Nu ging ik dan echt terug naar Veenendaal na een leuke dag op de Sallandse Heuvelrug. Nu moet ik nog twee tradi's en de mult van de War Relics serie, een erg mooie serie waar duidelijk veel werk van de CO Ome_Jan in zit, bedankt daarvoor. De caches verdienen elk een dikke favo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten