dinsdag 18 april 2017

4 april 2017: Frisian Flag Leeuwarden 2017

Tijdens de oefening Frisian Flag had ik weer een hele dag vrij genomen om de deelnemende vliegtuigen te fotograferen. 's Ochtends vroeg dus vertrokken om eerst bij Marssum de start te bekijken. Daar aangekomen kon ik makkelijk de auto parkeren in het ter beschikking gestelde weiland en na even wachten in het zonnetje begon de start. Nadat ook het laatste toestel het luchtruim had gekozen ging ik richting de oude spoorbaan bij Jelsum voor de landing. Dezelfde plek waar ik ook afgelopen vrijdagmiddag had gestaan. Nadat ook hier het laatste vliegtuig was geland, de Falcon van Cobham Aviation, ging ik om de tijd te doden even lekker geocachen. Vlakbij Marssum ligt de Trije Doarpen Trail, een kleine trail door Ingelum, Bitgummole en Bitgum. Een leuke route vlakbij de vliegbasis. De verschillende caches waren op mooie plekjes gelegd en waren over het algemeen goed te vinden. Zo heb ik weer een mooi stukje Friesland gezien. Inmiddels was ook het geluid van opstartende vliegtuigen te horen, dus de trail even onderbroken voor de vliegtuigen. Nadat ze allemaal waren opgestegen ging ik weer naar huis via de laatste twee caches van de trail en nog twee caches om de Friese gemeentes Kollumerland en Achtkarspelen.
Hierbij een paar foto's van de deelnemers aan Frisian Flag:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten