dinsdag 27 februari 2018

16 februari 2018: Apeldoorn en Arnhem

Omdat ik na een jaar mijn werkzaamheden bij de MAF in Teuge aan het afbouwen ben blijft er op vrijdagmiddag af en toe tijd over om te cachen. Onderweg van Teuge naar Veenendaal heb ik zo regelmatig op vrijdagmiddag tijd om met de serie ABC van Arnhem aan de slag te gaan. Als eerste bezoek ik op 2 februari Burgers Zoo (GC78JC4), Openluchtmuseum, (GC78V11), Zypendaal (GC78XRR) en IJskelder (GC78JDX). Allemaal op mooie plekjes in Arnhem. 
Een week later op 9 februari had ik iets meer tijd over en logde ik opnieuw een groot deel van de ABC serie. Vrijwel alles behalve de caches in het centrum van Arnhem waren nu gelogd en alleen de cache bij het uitzichtpunt bij Velperbroek had ik nog niet gevonden. Ik vond dit een erg leuke serie waarbij toch ook weer een aantal onbekende plekjes van Arnhem worden ontdekt.
16 februari neem ik afscheid. 's Middags ben ik vrij en ga ik natuurlijk cachen. Op deze dag log ik een aantal caches rondom Apeldoorn die ik voor de hidden dates Challenge nodig heb en daarnaast rond ik eindelijk de serie "Reis om de Wereld in 1 dag" af. Deze serie heeft me sinds 2013 bezig gehouden. Allereerst de leuke puzzels met Google Earth thuis oplossen en daarna verschillende keren de caches gezocht in de omgeving van Klarenbeek. Helaas vond ik de caches zelf wat minder. Vaak waren het erg vochtige kokers en ook vandaag tref ik er weer een aantal aan. Uiteindelijk wordt na even rekenen ook de bonus (GC3224V) gevonden. Daarna heb ik nog even tijd om weer een aantal ABCtjes te doen. Nu moet ik iets meer in het centrum van Arnhem zijn wat ook iets lastiger is met het vinden van een parkeerplek. Uiteindelijk lukt het en kan ik weer vier ABCtjes van mijn lijstje schrappen, waaronder die in het prachtige Park Sonsbeek (GC795N). Voor de allerlaatste caches moet ik nu echt het centrum in of heb ik een magneetstok nodig. Deze komen wel een andere keer, want in de voorjaarsvakantie zal weer een bezoek gebracht worden aan de Primark waarmee ik dit prima kan combineren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten